MathildaJohansson -

Dag 13 - Mitt/Mina sminktips

Jag måste börja med att erkänna att detta var svårare än vad jag trodde. Så det bli som det blir, men jag tänkte berätta hur jag själv gör steg för steg, typ. :)
Kan börja att berätta vad det är jag har för olika saker på mig oftast och så!
Jag har då foundation, concealer, puder, ruoge, mascara och läppglans. Till dessa olika sakerna använder jag en foundationborste, concealerborsta, puderborste, powder puff och ruogeborste.
  • Jag börjar med att lägga lite foundtion på handen. (Varför jag gör det, är för att jag inte vill att det ska komma bakterier i foundationburken) Tar såklart sedan foundationborsten med lite foundation på och börjar med att täcka det jag inte vill ska synnas, sen ett tunt lager på resten av ansiktet.
  • Concealern kommer sen, den är till för mörka ringar runt ögonen och för röda märken. Använd den bara där det behövs, ett tunt lager av den med. Brukar dutta lite försiktigt för det tycker jag blir bäst!
  • Då var det dags för pudret. Lägger lite i locket, tar powdwer puffen och lägger på det försiktigt över hela ansiktet. Använd sedan puderborsten och fixa till där det behövs. 
  • Sist kommer rougen. Väljer en färg som passar bra, och lägger rouget från mitten avkindbenet och utåt, mest under kindebenet.
  • När jag ska lägga på mascaran så börjar jag först med att böja ögonfransarna, efter det lägger jag på mascaran. Om det kommer utanför, ta inte bort det direkt utan låt det torka. När det har torkat så tar du bort det.
  • Sen är det bara läppglanset kvar och lägger jag bara på.


    Sen om du använder både concealer och foundation, så lägg alltid på din foundation innan concealern. Annars smetas det bara ut. Och om du inte har någon concealer, kolla i locket på din foundation, för det brukar alltid finnas lite tjockare foundation där som är nästan perfekt till att använda som concealer. :)

    Det är så jag gör, hoppas att ni tycker det va okej! :)
    Dag 14 – Såhär gör jag mitt hår
    Dag 15 – Mina drömmar
    Dag 16 – Barndomsvän
    Dag 17 – Mitt favoritminne
    Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick
    Dag 19 – Detta ångrar jag
    Dag 20 – Mina förebilder
    Dag 21 – Mina dåliga sidor
    Dag 22 – Det här hade jag på mig idag
    Dag 23 – En önskan
    Dag 24 – Det här får mig att gråta
    Dag 25 – Det här är jag bra på
    Dag 26 – Mina rädslor
    Dag 27 – Min favoritplats
    Dag 28 – Det här saknar jag
    Dag 29 - Min favoritresa
    Dag 30 - Om det här vore min sista dag




Ditt namn ♥


Din e-postadress ♥


Din hemsida/blogg ♥


Din kommentar

O.B.S
- Jag granskar din kommentar innan den publiceras.
- Det är ingen idé att vara anonym, IP-nummer kan spåras!
- Läs inlägget innan du kommenterar.



Spara mina uppgifter!
RSS 2.0